anneyizbiz
← Uzman Köşesi

anneyizbiz uzman ekibi

Yemek seçiciliği nasıl ele alınır?

Yemek seçiciliği, 2–6 yaş arası çocukların %25–35'inde görülen ve büyük ölçüde normal gelişimsel bir dönemdir. Kısıtlı yeme, evrimsel açıdan bilinmeyen tatları reddetme güdüsüyle bağlantılıdır; bu çocuğunuzun inatçı ya da 'zor' olduğu anlamına gelmez.

Biz anneyizbiz'de şöyle öneriyoruz: Yeni bir yiyeceği reddetme, kabul etmenin ön aşamasıdır. Araştırmalar bir çocuğun yeni bir yiyeceği kabul etmesi için ortalama 10–15 maruziyete ihtiyaç duyduğunu göstermektedir. Baskı kurmak yerine yeni yiyeceği tabağa küçük miktarda koyun, fakat yemeye zorlamayın. 'Tatmak zorunda değilsin, sadece koklayabilirsin' yaklaşımı, kaygıyı azaltır.

Yemek saatlerini mümkün olduğunca stressiz tutun; sofrada pozitif bir atmosfer yemek çeşitliliğini zorlamaktan çok daha uzun vadeli sonuç verir. Ciddi büyüme geriliği ya da aşırı kaygı belirtileri varsa bir çocuk beslenmesi uzmanına danışmak değerlidir.

yemek seçiciliğibeslenme2-6 yaşiştahsızlık
Yeni içerikler için aramıza katıl →
Instagram'da takip et · @anneyizbiz_com